dijous, 4 d’octubre de 2012

Màrqueting participatiu i enquestes en línia

El meu amic Jordi s’ha dedicat tota la vida a fer d’enquestador per a l’institut d’investigació de mercats Ipsos fent preguntes a peu de carrer o a casa d’altri sobre benzineres, mitjans de comunicació, hamburgueses, etc.

Tot i que encara s’hi dedica, l’empresa mira de refer el model de negoci perquè les enquestes en línia i les comunitats de màrqueting participatiu li fan molt de mal. A tall d’exemple us presento nicequest i trnd.

Nicequest (@nicequest) és l’evolució natural del Jordi: una empresa que realitza estudis d’opinió a partir d’enquestes en línia (ja deixo de banda les enquestes per telèfon). L’usuari acumula punts cada vegada que participa en una enquesta i els canvia per regals (el que han fet les caixes tota la vida, vaja). En aquest cas, les empreses obtenen si fa no fa els mateixos resultats que amb les enquestes tradicionals.

Trnd (@trnd_es) va un pas més enllà. És una comunitat en què els membres tenen la possibilitat de tastar nous productes i serveis a partir de la tria dels projectes en què volen participar: darrerament Marcilla, Coca-Cola, Brillante o Argal. Aquí les empreses arriben directament a les persones interessades en els seus productes i reben una retroacció directa sobre les experiències: tant els aspectes positius com les oportunitats de millora.

Segurament n’hi ha d’altres, però jo participo en totes dues i m’ha anat prou bé: relació esforç benefici, vull dir.

Què, doncs, us hi apunteu?

(Per cert, la princesa de la foto és ma germana, la Monts, un sol a qui vaig fer partícip d'un estudi de cafè i que em farà tiet pels volts de novembre. Ben feliç!)

Cap comentari:

Publica un comentari