dilluns, 2 de setembre del 2013

Aquest blog és un encert?

Ara fa uns quants mesos que segueixo a Udemy (@udemy) amb més pena que glòria un curs en línia d'ACR Social Media (ACR_Socialmedia) sobre el community manager o gestor de comunitat en línia (@termcat).

Divendres em tocava llegir un apunt que Eva Sanagustín (@evasanagustin) va fer per al blog de Tristán Elósegui (@tristanelosegui), “Hablemos de Marketing Online”, en què parlava precisament de què és un blog. I m’ha fet plantejar-me una sèrie de qüestions que m’agradaria comentar-vos.

Per a l’Eva, abans de crear el blog pròpiament cal definir-ne l’estratègia. Fixeu-vos que tot just divendres m’enviava el tuit següent:


L’Eva a més planteja altres temes que cal tenir en compte: destinatari, contingut, dedicació i objectiu. Però també parla d’utilitat, prestigi, marca personal i comunitat.

És indubtable que una empresa o algú amb finalitat comercial ha de seguir aquests conceptes fil per randa, però un bloguer de carrer com jo...

D’aquí a poc farà tres anys que em vaig decidir a publicar aquest blog i no he pogut estar-me de recordar el que al seu dia em va recomanar Genís Roca (@genisroca). No m’ha de preocupar si sóc interessant o què n'opina la gent: "el primer i únic destinatari del teu blog ets tu mateix. Mentre et sigui útil valdrà la pena (...). Sempre és útil que algú vulgui compartir el que sap i el que pensa".

I així continuo, aprenent i compartint sense esperar res a canvi. El temps dirà si aportem valor o no a la conversa.

En resum, família: que de moment la criatura em fa ben feliç!

Per cert, coincidint amb la publicació d’aquesta entrada, en Tristán publica el resum en PDF de la 2a edició de "Hablemos de Social media". Ben recomanable.

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada