divendres, 28 de setembre del 2012

"Crisis? What crisis?" (aka #iPhone 5)

Curiosament, aquest dimecres el programa 60 minuts del Canal 33 emetia el documental de la BBC "Steve Jobs, el hippy multimilionari". I dic curiosament perquè tot just avui, dos dies després, les botigues Apple treien a la venda el nou iPhone 5. Coincidència? No ho sé família, ja sabeu que sóc malpensat de mena.

És ben sabut que Apple és coneguda a tot el món “com a marca que crea adhesions fervoroses i com a símbol del consumisme dels qui estan al dia”, però l’escena que m’he trobat aquest matí a la botiga del passeig de Gràcia de Barcelona quan em dirigia a la feina m’ha deixat garratibat (vegeu la foto, una imatge val més que mil paraules): a les 8.30 h més de 300 persones feien cua a les portes de l’Apple Store per poder comprar el nou telèfon.

L’estiu de 1975 Supertramp es preguntava a través del títol del seu àlbum: Crisis? What Crisis?. I la incògnita segueix vigent i sense resoldre. (Permeteu-me que us comenti, perquè no ho sabia, que la pregunta no era nova: ja l’havia feta abans Frederic Forsyth en la seva famosa novel·la policíaca El dia del xacal.)

I per què us dic això? El telèfon s’ha posat a la venda al preu de 669 euros (16 GB), 769 euros (32 GB) i 869 euros (64 GB) respectivament. Ostres! Se suposa que no arribem a final de mes i centenars de persones estan disposades a gastar-se aquest dineral per un mòbil? O no estem tan malament o estem tocats de l’ala!

Quan aquest matí he pujat la foto a Twitter i Facebook, automàticament els retuits i els “likes” han anat caient... Desconec si ho han fet els desafortunats com jo o els tocats... També com jo! ;p

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada