dimecres, 26 de setembre del 2012

Bananity i Facebook al #SMWBCN

Social Media Week és un esdeveniment internacional que pretén explorar les repercussions socials, culturals i econòmiques de les xarxes socials sota l’epígraf “potenciar el canvi a través de la col·laboració”, que arriba per primera vegada a Barcelona (@smwbarcelona).

Tal com us havia promès en l’entrada anterior, us faig cinc cèntims de les dues sessions a què he pogut assistir.

Bananity: presentació oficial
A càrrec d’Andreu Buenafuente i Pau Garcia-Milà, soci i fundador respectivament, i Albert Martí, director general (@bananity).
Una xarxa social en què les persones assenyalem què ens agrada, sense necessitat de donar dades personals, per tal que a partir de les nostres tries un motor de cerca ens ofereixi recomanacions personalitzades.
Vaig trobar la presentació encertada: un jove emprenedor, un showman i un expert en model de negoci. De fet m’he donat d’alta per provar-la i veure què.
No obstant això no vaig acabar de veure quin era el model de negoci i com pretenien captar usuaris.

Facebook: la importància de ser social
A càrrec de Marta Baqués i Marcos Domínguez, de FB Irlanda.
La veritat, una presentació molt fluixeta: parteixen de la base que tothom coneix FB i no aporten gaires novetats. Aquí sí que parlen de model de negoci obertament: tot i que només el 16% de la massa de fans vegi les publicacions de la pàgina, el moviment que genera fa que FB sigui molt profitós per a les empreses. El dubte és si el nombre de fans, tan bonic, només serveix per vendre l’espai al client: la gestió la fa la marca.

Com podeu veure, dues sessions ben diferents: a la primera un nan i a la segona un gegant, molt diferents l'un de l'altre. Però com bé diuen... Al pot petit hi ha la bona confitura!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada