dimarts, 18 de febrer de 2014

L'èxit en els mitjans de comunicació social

El Social Media Week (@socialmediaweek) (@smwbarcelona #smwbcn) és un esdeveniment internacional que pretén explorar les repercussions socials, culturals i econòmiques de les xarxes socials. El tema de l’edició d’enguany és The future of now: always on, always connected.

Ahir vaig poder assistir al Mobile World Centre de Barcelona (@MW_Centre) a una de les sessions de la primera jornada, dedicada a màrqueting i tendències: Claus de l'èxit en els mitjans de comunicació social 2014, a càrrec de Mar Barberá (@marbarbera) i Eduard Corral (@EduardCN), de Buzz Marketing Networks (@BuzzMN).

L’objectiu era presentar les claus que garantiran l’èxit d’una estratègia de màrqueting a les xarxes socials el 2014 a partir de les darreres novetats en les xarxes, les innovacions en desenvolupament i els hàbits dels usuaris.

Mar Barberá, Account Director & Social Media Strategist, va comentar entre altres qüestions que:
  • El 2014 és l’any de l’ordre, d’optimitzar processos.
  • Facebook aposta per les Global Pages (gestió optimitzada).
  • Ludificació (gamification) com a estratègia significa posar l’usuari en el centre de l’entreteniment.
  • Importància de les KPI (key performance indicators) i el ROI (return on investment).
  • Regla d’or de l’engagement: si no ho compartiries, no en facis un apunt.
  • Cal fomentar l’engagement des de tots els canals possibles.
  • Els apunts de Facebook amb foto tenen un 53% més d’interaccions.
  • El contingut inspiracional i els mems com a contingut adoptat com a tendència.
  • El disseny se simplifica per magnificar el contingut.

  • Eduard Corral, Founder & Social Media Analyst, va destacar que:
  • Espanya és el país líder en ús de telèfons intel·ligents a tot Europa.
  • El 50% de la factura de Facebook és via mòbil.
  • Cal sintetitzar la informació a la xarxa i ajudar l’usuari.
  • Enguany es consolidaran els llenguatges HTML5 i CSS3, que faciliten el disseny web adaptatiu (responsive).
  • Cal passar del user generated content al user based generated content i centrar el contingut en l’usuari.
  • Nous canals: Twitter Ads, Instagram Ads i Promoted Pins.
  • 2014 és l’any de la segmentació de campanyes i la inversió en les xarxes socials (retargeting).

  • En resum, i segons els ponents, les tendències 2014 són: optimitzar processos, potenciar el compromís i la implicació (engagement) com a objectiu, pujar un nivell en les mètriques, desenvolupar experiències multipantalla i microsegmentar campanyes per KPI. I vosaltres, què en penseu?

    Per cert, he de destacar l'èxit de la convocatòria, que va desbordar l'aforament del local i va fer que l'organització habilités un espai a la planta 1 de l'edifici.

    Si voleu seguir la resta de jornades en reproducció en temps real (streaming), cliqueu aquí.

    Cap comentari:

    Publica un comentari a l'entrada