El Social Media Week (
@socialmediaweek) (
@smwbarcelona #smwbcn) és un esdeveniment internacional que pretén explorar les repercussions socials, culturals i econòmiques de les xarxes socials. El tema de l’edició d’enguany és
The future of now: always on, always connected.
Ahir vaig poder assistir al Mobile World Centre de Barcelona (
@MW_Centre) a una de les sessions de la primera jornada, dedicada a màrqueting i tendències: Claus de l'èxit en els mitjans de comunicació social 2014, a càrrec de Mar Barberá (
@marbarbera) i Eduard Corral (
@EduardCN), de Buzz Marketing Networks (
@BuzzMN).
L’objectiu era presentar les claus que garantiran l’èxit d’una estratègia de màrqueting a les xarxes socials el 2014 a partir de les darreres novetats en les xarxes, les innovacions en desenvolupament i els hàbits dels usuaris.
Mar Barberá, Account Director & Social Media Strategist, va comentar entre altres qüestions que:
El 2014 és l’any de l’ordre, d’optimitzar processos.
Facebook aposta per les Global Pages (gestió optimitzada).
Ludificació (gamification) com a estratègia significa posar l’usuari en el centre de l’entreteniment.
Importància de les KPI (key performance indicators) i el ROI (return on investment).
Regla d’or de l’engagement: si no ho compartiries, no en facis un apunt.
Cal fomentar l’engagement des de tots els canals possibles.
Els apunts de Facebook amb foto tenen un 53% més d’interaccions.
El contingut inspiracional i els mems com a contingut adoptat com a tendència.
El disseny se simplifica per magnificar el contingut.
Eduard Corral, Founder & Social Media Analyst, va destacar que:
Espanya és el país líder en ús de telèfons intel·ligents a tot Europa.
El 50% de la factura de Facebook és via mòbil.
Cal sintetitzar la informació a la xarxa i ajudar l’usuari.
Enguany es consolidaran els llenguatges HTML5 i CSS3, que faciliten el disseny web adaptatiu (responsive).
Cal passar del user generated content al user based generated content i centrar el contingut en l’usuari.
Nous canals: Twitter Ads, Instagram Ads i Promoted Pins.
2014 és l’any de la segmentació de campanyes i la inversió en les xarxes socials (retargeting).
En resum, i segons els ponents, les tendències 2014 són: optimitzar processos, potenciar el compromís i la implicació (
engagement) com a objectiu, pujar un nivell en les mètriques, desenvolupar experiències multipantalla i microsegmentar campanyes per KPI. I vosaltres, què en penseu?
Per cert, he de destacar l'èxit de la convocatòria, que va desbordar l'aforament del local i va fer que l'organització habilités un espai a la planta 1 de l'edifici.
Si voleu seguir la resta de jornades en reproducció en temps real (
streaming),
cliqueu aquí.
ResponEliminaHi it's me, I am also visiting this site daily, this website is in fact nice and the users are in fact sharing nice thoughts. craigslist hampton roads