dimecres, 19 de febrer del 2014

És Barcelona una ciutat col·laborativa?

Ahir vaig assistir al Mobile World Centre de Barcelona (@MW_Centre) a una de les sessions de la segona jornada del Social Media Week, dedicada a emprenedoria i innovació: Barcelona: Smart + Mobile = Shareable City, una taula rodona a càrrec de Julia López Ventura (@jlopezventura), Luis Berruete (@luisberruete), Guillermo Ricarte (@creafuturcom) i Jeroen Merchiers (@joen202), introduïda per Albert Cañigueral (@AlbertCanig).

L’objectiu era parlar de consum col·laboratiu. "Els ciutadans, intel·ligents, connectats i sense demanar permís a ningú, estan prenent les ciutats de tot el món per convertir-les en ciutats col·laboratives (shareable cities). Es generen noves fonts de riquesa mitjançant l'aprofitament d'actius infrautilitzats (cotxes, cases, diners, coneixements, habilitats, etc.), però tota aquesta innovació arriba amb molts desafiaments" (#SMWBCN).

Albert Cañigueral, Founder and Main Editor de Consumo Colaborativo, va comentar com els comportaments d’Internet salten al món offline (fora de línia) i va presentar Barcelona com a shareable city a partir d’exemples de consum col·laboratiu, tot i el desavantatge de la manca de regulació. Va plantejar com a reptes la fiscalitat, la zonificació, les assegurances, la gestió de llicències i el mesurament de l’impacte real.

Luis Berruete, coordinador de Creas (@fundacioncreas), va parlar d’invertir en valor social i d’emprenedoria social, i es va queixar que tot i que l’origen de les ciutats és compartir i ser eficients hem perdut l’objectiu.

Guillermo Ricarte, director de Creafutur (@creafuturcom), va presentar com la Fundació observa i analitza persones i tendències amb l’objectiu d’identificar oportunitats futures de negoci: the dazzled consumer, the frustrated consumer, the citizen consumer.

Jeroen Merchiers, Country Manager for Spain & Portugal d’Airbnb (@Airbnb), va dir que l’objectiu de l’economia col·laborativa és fer la ciutat més viable, més social i més ecològica, i va plantejar com a reptes els interessos diferents de les empreses. Segons Jeroen, el pla estratègic de Barcelona vol promocionar la ciutat amb un turisme útil.

Julia López Ventura, Strategy Coordinator de Barcelona Smart City (@BcnSmartCity), va defensar la tradició de Barcelona com a ciutat col·laborativa i va demanar com explicar a la ciutadania que té un impacte social i econòmic en la ciutat i que cal integrar el concepte 2.0 de compartir. També va comentar que l’administració ha d’actuar com a facilitadora i que els grans reptes de la ciutat han d’anar de la mà del sector privat per generar riquesa.
Per cert, el futur projecte CityOS (#eGovernment) de l'Ajuntament em va semblar prou interessant. A veure què...

Recordeu que podeu seguir la resta de jornades en reproducció en temps real (streaming) clicant aquí.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada