divendres, 14 de juny del 2013

Mitjans de comunicació social, màrqueting i macrodades

Avui he assistit a la tercera jornada del BDigital Global Congress (@BDigital), que enguany tractava el repte que comporta gestionar i analitzar les big data o macrodades.

S’hi parlava del repte dels usuaris de les xarxes socials com a font d'informació per a les empreses.

Hi han participat:
  • Gemma Llopart (@Gemmllm), de @Lavinia_int
    "Les macrodades com a oportunitat i repte per a l'analista digital."
  • José Luis Rodríguez (@iusufr), de @tcreativo
    "Del màrqueting social al social media marketing. El client de les xarxes socials com a segmentació menys costosa i més eficaç."
  • Edgar Sánchez, de @lets_neuromkt
    "Macrodades i segmentació psicogràfica (estudi i descripció del perfil psicològic de tipus de consumidors a fi de determinar quines estratègies de màrqueting i comunicació s'ajusten més a les seves característiques, @termcat)".
  • Raül López, de @enzymeadvising
    "Infraestructures per analitzar el comportament del comprador en línia a través del flux de clics (clickstream)".
  • Rodolfo Tesone (@RodolfoTesone), de @ENATIC1
    "Implicacions legals de les macrodades: reptes i riscos que cal tenir en compte."
    O com molt bé ha explicat "els últims seran els primers": sense assessorament legal podem trobar-nos molts problemes. Val més prevenir...

La veritat és que ha estat un congrés la mar d'interessant. He après que al món de les macrodades hi ha més coses a banda de les tres V: volum, velocitat i varietat.
L'any vinent més!

Més informació a www.bdigitalglobalcongress.com.
Foto: presentació de Rodolfo Tesone (@RodolfoTesone).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada