dilluns, 3 de juny del 2013

Enquesta de satisfacció (I)

La setmana passada vaig tenir una reunió amb els responsables d'Enquestes, Estudis i Treballs del Centre d'Estudis d'Opinió (CEO), l'organisme autònom administratiu de la Generalitat de Catalunya adscrit al Departament de la Presidència encarregat d'oferir un servei rigorós i de qualitat a totes les institucions i a les persones que tenen interès en l'evolució de l'opinió pública catalana.

El motiu de la trobada? Estic interessat a fer una enquesta de satisfacció de la intranet de l'Administració de justícia, de la qual sóc el gestor.

Feia temps que la idea em rondava pel cap, i de fet ja n'havia parlat amb el Servei de Difusió del meu Departament, però el detonant ha estat que durant la primera quinzena de maig he pogut rebre la formació "Conèixer els ciutadans. Curs introductori sobre el disseny i l'anàlisi de les enquestes", que organitzaven l'Escola d'Administració Pública de Catalunya (@eapccat) i el CEO amb l'objectiu de:

  • Familiaritzar-se amb les enquestes com a tècnica d'investigació, entendre-les i avaluar-les críticament.
  • Assolir els coneixements bàsics per dissenyar i portar a la pràctica enquestes.
  • I assolir els coneixements bàsics per analitzar enquestes.

Descobrir conceptes com ara disseny de qüestionari, disseny mostral, pretest de qüestionari, treball de camp, anàlisi i presentació de resultats, etc. m'ha fet veure que el camí serà llarg i que he de fer els deures ben fets per tirar-ho endavant.
Però això ja no té marxa enrere!

Continuarà...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada