dilluns, 3 d’octubre de 2011

Molta informació, poca comunicació

Dijous passat vaig assitir a la 10a Diada de les Telecomunicacions a Catalunya, celebrada al CosmoCaixa i organitzada pel Col·legi d'Enginyers Tècnics i Pèrits de Telecomunicació de Catalunya (@COETTC). La Diada, orientada principalment als professionals del sector TIC, té l'objectiu de prendre el pols al sector.

A mi el que m'interessava entre d'altres activitats eren les taules rodones, sobretot la Taula 4: les TIC en l'Administració.

En aquesta taula hi va haver intervencions referents a educació, sanitat, justícia i seguretat ciutadana com a concepte de la societat del benestar. Vaig trobar interessants les intervencions dels representants de la Generalitat de Catalunya, especialment la de Dídac Otras, director de l’Àrea TIC del Departament de Justícia, que va parlar de la justícia, l'àmbit on treballo.

En deu minuts va fer una presentació de l'estat de la qüestió. Va parlar de les dificultats innherents, atesa la diversitat d'usuaris i el volum de documentació, i de les actuacions actuals: el programa e-justícia.cat, l'e-expedient, l'e-signatura, el jutjat pilot sense papers de primera instància (civil), la interoperabilitat amb altres operadors, la unificació de les bases de dades, LexNET, el modul de gestió de requeriments policials GRP, i la implantació del nou model organitzatiu de l'oficina judicial. En podria haver estat parlant hores i jo podria muntar mil nous posts per explicar tots els conceptes, però penso que se'n va sortir força bé i així li ho vaig fer saber.

En el torn obert de preguntes en vaig  fer una: parlem molt d'informació, però poc de comunicació. Per què la Generalitat, que fa tanta feina, no ho comunica a la ciutadania i en canvi permet que els referents siguin actuacions dels mossos, piles de papers i centres d'atenció primària tancats?

Joan Guanyabens, coordinador General de les TIC del Departament de Salut, va comentar que normalment fem tard i que quan volem comunicar obtenim l'efecte contrari: ens costa de veure les millores en positiu.

Ja em perdonareu, però no em van satisfer les respostes. Trobo que l'Administració ha de ser també una bona comunicadora; no ens ha de fer enrere que una part de la població no sigui receptiva i critiqui per defecte. Ens ho haurem de repensar, però no podem ser reticents a comunicar els nostres avenços a la ciutadania.

El president moderador de la taula, Manel Domínguez Gómez (@ManelDominguez), delegat de Presidència de la Diputació de Barcelona per a la Societat del Coneixement, 'va recollir el guant' i va acabar la sessió amb una referència a la meva pregunta:

"Si fóssim francesos venent formatge, tot el món vindria a comprar-nos tecnologia TIC."

Per cert, una curiositat. La pàgina web de la jornada publica la llista dels assistents a l'acte: i la protecció de dades personals?

  

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada