Ja fa dies que em ronda pel cap... com a membre d'un equip de comunicació d'una Administració pública, gestora d'una intranet i editora d'un butlletí electrònic de difusió interna, entre d'altres funcions, una persona es pot considerar gestora de comunitats en línia de l'Administració pública? Una community manager (CM)?
Segons el Termcat, un CM té la funció de crear, fer créixer i gestionar comunitats d'internautes en línia. Però això què vol dir exactament? Em costa d'entendre quin és el model de comportament que s'espera d'un CM.
Per mirar d'aclarir-me, el passat 1 de febrer vaig assistir a la 22a sessió web: ‘Community managers a l'Administració. Com han de ser?', on José Antonio Gallego Vázquez (@joseantoniogall), fundador i president d'Aerco (Associació Espanyola de Responsables de Comunitats en Línia), mirava d'explicar-ho.
Després de parlar de les eines 2.0 com a facilitadores de la transformació social que necessitem per sortir de la crisi, de les claus de l'èxit dels projectes de mitjans socials a l'Administració i de la rellevància de les mètriques, finalment va arribar al quid de la qüestió.
Un CM ha de dur a terme 5 tasques: escoltar, fer circular la informació internament, explicar la posició de l'Administració pública, identificar líders dins i fora de l'Administració i motivar-los, i trobar noves vies de comunicació Administració / comunitat.
Doncs bé, si d'això es tracta m'hi sento força identificat. Però n'hi ha prou? Si més no, i tal com diu Jeremiah Owyang, tinc la sensació que amb la meva actuació he esdevingut un referent per a l'usuari, que he fet créixer el projecte i que he permès que sigui una mica més escalable. Tot i que no n'he estat l'únic responsable, és clar...
Què en penseu, doncs? Una persona amb aquest perfil professional pot rebre la 'distinció' de CM? I si el que passa és que dins de la mateixa Administració poden haver diferents graus de CM?
Ja m'ho explicareu...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada