dijous, 28 d’abril del 2011

Vacances en línia (II)

Tot just fa un parell de setmanes em plantejava com es devien reconvertir les agències de viatges tradicionals (Vacances en línia). Doncs bé, tot just avui em trobo un article a la premsa segons el qual les reserves mundials de viatges en línia facturaran 213.00 milions el 2012. La meva pregunta comença a trobar respostes.

Segons l'informe de la consultora PhoCusWright, el 2012 una de cada tres contractacions a nivell global es realitzarà via internet. Això vol dir que encara un 66% de les reserves es farà a les agències de tota la vida. No està malament, però això vol dir tal com pronosticava que d'aquí a uns quants anys ningú no gestionarà les vacances de manera presencial? Ja no ho tinc tan clar.

Les vendes a través de la xarxa creixeran dues vegades més de pressa que el mercat en general; un 6% anual molt beneficiós per al sector. I més quan la indústria global de viatges encara s'està recuperant de la recessió del 2009, en què hi va haver un descens en les vendes del 13% a nivell internacional.

Però penso que això no vol dir la desaparició immediata de l'agència tradicional. Tot i que hi ha una reorientació evident del model de negoci, crec que la convivència dels dos models continuarà encara durant uns quants anys més.

Això sí, les companyies de viatges ja tenen els països emergents en el punt de mira: nous objectius per ampliar el mercat de les vendes.

divendres, 8 d’abril del 2011

Vacances en línia

Un dels nombrosos beneficis que avui dia ofereix Internet és la possibilitat de reservar les vacances sense la necessitat de moure's de davant la pantalla de l'ordinador.

D'aquí a un mes marxo un parell de setmanes amb la dona i la filla, i com que sóc una persona previsora ja ho tinc tot lligat per endavant. Sí, ja ho sé que hi ha qui s'estima més improvisar sobre la marxa, però no és el cas...

Actualment la xarxa ofereix molts recursos: vols econòmics, reserves de cotxes, hotels, llocs d'interès, etc. Opcions amb sistemes de classificació basats en la retroalimentació dels consumidors que permeten consultar tot el que cal saber. Tot per endavant i amb tot detall: vídeos, informació diversa, fotografies i opinions de tercers.

Si bé és cert que no és or tot el que lluu i que les estratègies de màrqueting estan a l'ordre del dia (trasllats, càrrecs extra, gestió telefònica, reemborsament en cas de cancel·lació, etc.), i que estic ben entusiasmat amb la perspectiva de desconnexió... je... no puc estar-me de pensar què se n'ha fet de l'agència de viatges tradicional.

D'aquí a uns quants anys, no gaires, quan tothom tingui per la mà això d'Internet, pràcticament ningú no gestionarà les vacances de manera presencial.

Com recondueixen les agències de viatges el model de negoci? On són ara les majoristes i els intermediaris que durant anys han obtingut molts guanys gràcies a aquell sistema?

Potser vaig errat, però trobo que aquest és un cas en què clarament l'obertura de la informació ha beneficiat en gran mesura el consumidor.

Malaguanyats diners!